Politikker
CSR-politik
Hos Uno Image vægter vi miljøet, kvaliteten og den sociale ansvarlighed lige højt. Det er både godt for os, vores leverandører, vores kunder og i den sidste ende slutforbrugeren.
Hos Uno Image tilstræber vi at drive en virksomhed, der skaber værdi for vores forretning, for vores ansatte, leverandører, kunder og for det lokale samfund. På denne måde bidrager vi til social, økonomisk og miljømæssig bæredygtighed.
Derfor er vi i gang med at implementere retningslinjerne fra OECD og UNGP i vores forretning og politikker.
Vi er ved at udarbejde skemaer over vores aktuelle og potentielle skadelige påvirkninger inden for menneskerettigheder, miljø, anti-korruption og forbrugerinteresser, således at vi kan igangsætte løbende forbedringer gennem Due Diligence. (rettidig omhu)
I vores virksomhed er social ansvarlighed og arbejdsmiljøet yderst vigtigt. Derfor er det ikke noget vi indkalder til møder om, men noget vi tager på stedet, hvis der skulle opstå nogle situationer, der skal tages hånd om.
Alle i firmaet har både ret og pligt til at påpege situationer, som den enkelte medarbejder mener, kan være problematiske. Det er uanset, om det drejer sig om arbejdsmiljø, mulige sikkerhedsrisici, sundhed eller eventuelle personlige problemer. Problematiske situationer skal ikke have mulighed for at udvikle sig, men løses på stedet.
Som handelsvirksomhed vil vi sikre, at vores indkøb kun foretages hos producenter, der kan dokumentere, at de har styr på kvalitet, miljøforhold, og som udviser social ansvarlighed over for deres medarbejdere og øvrige relationer. På denne måde sikrer vi hensyntagen til forbrugerens sikkerhed og sundhed, til miljøet og arbejdsmiljø.
Vi arbejder også gerne med producenter, der arbejder på at implementere ovenstående, og som udviser oprigtig forståelse for vigtigheden heraf.
Hos Uno Image tilstræber vi at ovenstående forhold kan dokumenteres med tredje parts certificeringer som f.eks. BSCI, SA8000, OHSAS 18001 / ISO 45001, ISO 14001, GOTS, OEKO-TEX Standard 100, Blomsten og Svanen.
Kvalitet, miljø og CSR skal altid være en naturlig del af vores agenda, når vores samarbejdspartnere besøges.